Komunikacja w trakcie realizacji obsługi informatycznej to podstawa. Język komunikacji i dokumentów powinien być dostosowany do potrzeb klienta.
Obsługa informatyczna to kompleksowy zakres usług informatycznych dedykowany podmiotom medycznym (szpitalom i przychodniom), których podstawowym zadaniem jest zapewnienie prawidłowego funkcjonowania i rozwoju całej infrastruktury IT.
Usługa rekomendowana jest przede wszystkim dla podmiotów medycznych, które nie posiadają w swojej strukturze Działu IT lub gdy dostępne zasoby ludzkie w Dziale IT są mocno obłożone bieżącymi obowiązkami.
Najczęściej praktykowanym rozwiązaniem wśród naszych klientów jest model współpracy pokazany na poniższym schemacie zgodnie z którym Dział IT koncentruje się na rozwiązywaniu bieżących problemów użytkowników i budowaniu strategii rozwoju, a firma zewnętrzna sprawuje opiekę nad krytyczną częścią infrastruktury IT.
Każda usługa serwisowa składa się z kilku podstawowych elementów. W poniżej tabeli zebraliśmy te, parametry, które naszym zdaniem są istotne w przypadku obsługi informatycznej. Przy każdym parametrze dodaliśmy krótki komentarz w celu lepszego wyjaśnienia.
Komunikacja w trakcie realizacji obsługi informatycznej to podstawa. Język komunikacji i dokumentów powinien być dostosowany do potrzeb klienta.
Zakres prac w przypadku obsługi informatycznej powinien być dokładnie doprecyzowany i uwzględniać zarówno sytuacje awaryjne, potrzeby modyfikacji jak i codzienne utrzymanie infrastruktury.
Godziny świadczenia usług obsługi informatycznej określają czas w jakim zgłoszenia serwisowe będą przyjmowane i realizowane. Dla infrastruktury krytycznej często wymagana jest gotowość do świadczenia usług w trybie całodobowym.
Prawidłowe funkcjonowanie serwisu wymaga udostępnienia co najmniej kilku niezawodnych kanałów komunikacji, którymi użytkownicy przesyłają swoje zgłoszenia. Minimum stanowi dedykowany adres e-mail oraz numer telefonu. W przypadku bardziej wymagających klientów, którzy chcą mieć stały podgląd wszystkich realizowanych zgłoszeń konieczne jest udostępnienie dedykowanego portalu.
Szczegółowa kategoryzacja zgłoszeń to wyróżnik solidnej usługi serwisowej.
Dzięki temu podejmowane działania są bardziej adekwatne.
Np. awaria systemu wymaga podjęcia dużo szybszych działań niż typowa usterka.
Dobrze działająca kategoryzacja pozwala firmie serwisującej na lepsze zarządzanie czasem zespołu inżynierów i w efekcie na efektywniejszą pracę.
Warto również zwrócić uwagę czy kategoryzacja przewiduje działania ?utrzymaniowe? ? dzięki temu wiadomo, że usługa serwisowa będzie polegać nie tylko na usuwaniu problemów, ale również na rozwoju i konserwacji systemu, co istotnie wpływa na jego prawidłowe działanie
i przydatność.
Obsługa informatyczna powinna być świadczona zarówno bezpośrednio jak
i zdalnie, ponieważ część prac serwisowych wymaga konkretnego podejścia.
Częste publikowanie nowych wersji systemu przez producenta wiąże się z regularnymi aktualizacjami, a to oznacza przestój systemu (czasem nawet kilku godzinny). Elastyczny serwis pozwala dostosować godziny aktualizacji do potrzeb klienta.
Naszą obsługę informatyczną rozwijamy i doskonalimy od ponad pięciu lat. Obecnie jest to dojrzały i dopracowany proces, w którym każdy uczestnik ma dokładnie określoną rolę i schemat działania. Świadczony przez nas serwis działa w oparciu o autorskie rozwiązanie, które nazwaliśmy WMS (Warstwowy Model Serwisu) i jego podstawową zaletą jest:
Na poniższym schemacie przedstawiliśmy uproszczony schemat naszego procesu serwisowego w celu lepszego zobrazowania naszego podejścia.
Szukając partnera do świadczenia obsługi informatycznej dla szpitala lub przychodni warto zwrócić uwagę na kilka aspektów, które w naszej ocenie decydują o skuteczności i jakości danej usługi:
Co wyróżnia naszą obsługę informatyczną?
W zależności od potrzeb naszych klientów oferujemy kilka modeli rozliczeniowych dla naszych usług serwisowych. Poniżej w tabeli zebrano najważniejsze cechy każdego z modeli:
Model ryczałtowy
Model pakietowy
Model ryczałtowy
Model pakietowy
Model ryczałtowy
Model pakietowy
Model ryczałtowy
Model pakietowy
Model ryczałtowy
Model pakietowy
Model ryczałtowy
Model pakietowy
Model ryczałtowy
Model pakietowy
Model ryczałtowy
Model pakietowy
Model ryczałtowy
Model pakietowy
Model ryczałtowy
Model pakietowy
Model ryczałtowy
Model pakietowy
Nieustanie poszerzamy skład osobowy naszego zespołu i inwestujemy w rozwój naszych inżynierów:
Na chwilę obecną z naszych usług serwisowych korzysta kilkanaście podmiotów medycznych w całym kraju. Poniżej przedstawiamy informacje na temat kilku wybranych klientów. Szczegółową listę udostępniamy na życzenie.
W sumie jest to kilka prostych kroków, które wykonane w odpowiedniej kolejności pomagają przeprowadzić cały proces sprawnie i bezproblemowo.
Na różnych etapach współpracy nasi klienci często poruszają szereg szczegółowych kwestii. Zebraliśmy najważniejsze z nich w jednym miejscu dla Państwa wygody.
Standardowy okres wynosi 12 miesięcy, ale jesteśmy pod tym względem elastyczni.
Oczywiście, w dowolnym momencie możliwe jest zwiększenie lub zmniejszenie liczby godzin wchodzących w skład pakietu. Zmiany wprowadzane są aneksem do umowy od nowego okresu rozliczeniowego.
Jeżeli jakikolwiek element raportu będzie niejasny, to wyznaczony Opiekun Merytoryczny postara się udzielić wyczerpujących wyjaśnień.
Nasze prace dokumentujemy na dużym poziomie szczegółowości, dlatego każda kwestia sporna może być łatwo zweryfikowana.
Wszystkie koszty związane ze świadczeniem usług serwisowych są wkalkulowane w ofertę, więc wizyty serwisowe nie podrażają wartości usługi.
Jeżeli po zapoznaniu się ze szczegółami naszej usługi serwisowej jakieś kwestie pozostały niejasne, to serdecznie zapraszamy na bezpłatną konsultację, w trakcie której odpowiemy na wszystkie ewentualne pytania.