Zakres prac w przypadku usług serwisowych powinien być maksymalnie kompleksowy i uwzględniać zarówno sytuacje awaryjne, potrzeby modyfikacji jak i codzienne utrzymanie systemu.
Serwis systemu AMMS (Medical Management Solutions), to usługa dedykowana podmiotom medycznym (szpitalom publicznym I prywatnym), której podstawowym zadaniem jest zapewnienie prawidłowego funkcjonowania, ciągłości działania i rozwoju systemu AMMS.
Usługa rekomendowana jest przede wszystkim dla szpitali, które nie posiadają w swych strukturach kadrowych wyspecjalizowanego zespołu inżynierów, który mógłby zapewnić wymagany poziom wsparcia i utrzymania systemu AMMS lub gdy dostępne zasoby ludzkie są mocno obłożone innymi obowiązkami w obszarze IT. Najczęściej praktykowanym rozwiązaniem wśród naszych klientów jest model współpracy pokazany na poniższym schemacie zgodnie z którym Dział IT koncentruje się na utrzymaniu infrastruktury informatycznej, a firma zewnętrzna sprawuje opiekę nad systemem AMMS.
Każda usługa serwisowa składa się z kilku podstawowych elementów. W poniżej tabeli zebraliśmy te, które naszym zdaniem są istotne w przypadku serwisowania systemu AMMS. Przy każdym parametrze dodaliśmy krótki komentarz w celu lepszego wyjaśnienia.
Zakres prac w przypadku usług serwisowych powinien być maksymalnie kompleksowy i uwzględniać zarówno sytuacje awaryjne, potrzeby modyfikacji jak i codzienne utrzymanie systemu.
Godziny świadczenia usług serwisowych określają czas w jakim zgłoszenia serwisowe będą przyjmowane i realizowane. Dla systemów krytycznych często wymagana jest gotowość do świadczenia usług w trybie całodobowym.
Prawidłowe funkcjonowanie serwisu wymaga udostępnienia co najmniej kilku niezawodnych kanałów komunikacji, którymi użytkownicy przesyłają swoje zgłoszenia. Minimum stanowi dedykowany adres e-mail oraz numer telefonu. W przypadku bardziej wymagających klientów, którzy chcą mieć stały podgląd wszystkich realizowanych zgłoszeń konieczne jest udostępnienie dedykowanego portalu.
Szczegółowa kategoryzacja zgłoszeń to wyróżnik solidnej usługi serwisowej. Dzięki temu podejmowane działania są bardziej adekwatne. Np. awaria systemu wymaga podjęcia dużo szybszych działań niż typowa usterka. Dobrze działająca kategoryzacja pozwala firmie serwisującej na lepsze zarządzanie czasem zespołu inżynierów i w efekcie na efektywniejszą pracę. Warto również zwrócić uwagę czy kategoryzacja przewiduje działania ?utrzymaniowe? ? dzięki temu wiadomo, że usługa serwisowa będzie polegać nie tylko na usuwaniu problemów, ale również na rozwoju i konserwacji systemu, co istotnie wpływa na jego prawidłowe działanie i przydatność.
Usługi serwisowe powinny być świadczone zarówno bezpośrednio jak i zdalnie, ponieważ część prac serwisowych wymaga konkretnego podejścia.
Częste publikowanie nowych wersji systemu przez producenta wiąże się z regularnymi aktualizacjami, a to oznacza przestój systemu (czasem nawet kilku godzinny). Elastyczny serwis pozwala dostosować godziny aktualizacji do potrzeb klienta.
Aktualizacje systemu do najnowszej wersji:
Aktualizacje możemy realizować zarówno w standardowych godzinach pracy naszego serwisu lub o dowolnej wskazanej przez klienta godzinie.
Jeżeli klient posiada aktualne środowisko testowe systemu AMMS, wówczas procedura aktualizacji może zakładać najpierw aktualizację środowiska testowego, a następnie produkcyjnego
Naszą usługę serwisową rozwijamy i doskonalimy od ponad pięciu lat. Obecnie jest to dojrzały i dopracowany proces, w którym każdy uczestnik ma dokładnie określoną rolę i schemat działania. Świadczony przez nas serwis systemu AMMS działa w oparciu o autorskie rozwiązanie, które nazwaliśmy WMS (Warstwowy Model Serwisu) i jego podstawową zaletą jest:
Skuteczne i niezawodne przyjmowanie zgłoszeń. Dzięki temu liczba niezarejestrowanych zgłoszeń została praktycznie wyeliminowana.
Rozdzielenie inżynierów odpowiedzialnych za rejestrowanie zgłoszeń (1LW) od inżynierów odpowiedzialnych za realizowanie właściwych prac (2LW). Dzięki temu prace serwisowe przebiegają płynniej, a osoby pracujące nad zgłoszeniami mogą skoncentrować się na istocie problemu.
Stałe informowanie klientów o wykonanych pracach i pełna transparentność wszystkich wykonywanych czynności, które są rejestrowane i regularnie przeglądane w postaci raportów przez Liderów Sekcji, którzy odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie usługi.
Na poniższym schemacie przedstawiliśmy uproszczony schemat naszego procesu serwisowego w celu lepszego zobrazowania naszego podejścia.
Szukając partnera świadczącego usługi serwisowe warto zwrócić szczególną uwagę na kilka kwestii związanych:
W trakcie prac serwisowych zapewniamy niezbędny poziom poufności dla przetwarzanych danych (szyfrowanie komunikacji, wyizolowane środowisko, itp.)
W zależności od potrzeb naszych klientów oferujemy kilka modeli rozliczeniowych dla naszych usług serwisowych. Poniżej w tabeli zebrano najważniejsze cechy każdego z modeli:
Model ryczałtowy
Model pakietowy
Model ryczałtowy
Model pakietowy
Model ryczałtowy
Model pakietowy
Model ryczałtowy
Model pakietowy
Model ryczałtowy
Model pakietowy
Model ryczałtowy
Model pakietowy
Model ryczałtowy
Model pakietowy
Model ryczałtowy
Model pakietowy
Model ryczałtowy
Model pakietowy
Model ryczałtowy
Model pakietowy
Model ryczałtowy
Model pakietowy
Nieustanie poszerzamy skład osobowy naszego zespołu i inwestujemy w rozwój naszych inżynierów:
Na chwilę obecną z naszych usług serwisowych korzysta kilkanaście podmiotów medycznych w całym kraju. Poniżej przedstawiamy informacje na temat kilku wybranych klientów. Szczegółową listę udostępniamy na życzenie.
W sumie jest to kilka prostych kroków, które wykonane w odpowiedniej kolejności pomagają przeprowadzić cały proces sprawnie i bezproblemowo.
Na różnych etapach współpracy nasi klienci często poruszają szereg szczegółowych kwestii. Zebraliśmy najważniejsze z nich w jednym miejscu dla Państwa wygody.
Standardowy okres wynosi 12 miesięcy, ale jesteśmy pod tym względem elastyczni.
Oczywiście, w dowolnym momencie możliwe jest zwiększenie lub zmniejszenie liczby godzin wchodzących w skład pakietu. Zmiany wprowadzane są aneksem do umowy od nowego okresu rozliczeniowego.
Jeżeli jakikolwiek element raportu będzie niejasny, to wyznaczony Opiekun Merytoryczny postara się udzielić wyczerpujących wyjaśnień.
Nasze prace dokumentujemy na dużym poziomie szczegółowości, dlatego każda kwestia sporna może być łatwo zweryfikowana.
Wszystkie koszty związane ze świadczeniem usług serwisowych są wkalkulowane w ofertę, więc wizyty serwisowe nie podrażają wartości usługi.
Jeżeli po zapoznaniu się ze szczegółami naszej usługi serwisowej jakieś kwestie pozostały niejasne, to serdecznie zapraszamy na bezpłatną konsultację, w trakcie której odpowiemy na wszystkie ewentualne pytania.